Powered By Blogger

۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

آموزش نصب ماهواره هاتبرد

ماهواره هاتبرد موقعيت :13 درجه شرقي تنظيم ديش :ابتدا کليه اتصالات کابلي از ال ان بي تا ورودي LNB رسيور و خروجي تصوير رسيور را برقرار کنيد. سپس فاصله مرکز قرار گرفتن LNB تا مرکز ديش را دقيق تنظيم کنيد

در ديشهاي ۹۰ تا ۱۱۰ cm عددي بين ۵۴ تا ۵۷ سانتيمتر است و دقت کنيد هر سه پايه يک اندازه باشند و کوتاه بلند نباشند و در موقع نصب پس از گرفتن سيگنال آنقدر اندازه ۳پايه ها را کوتاه و بلند کنيد تا به بهترين وضعيت گيرندگي سيگنال برسيد و همانجا هر ۳ پايه را محکم کنيد .
آنگاه ساعت LNB يا همان UP که جهت چرخش LNB به دور خودش است را روي ساعت ۱۱ يا ۵ تنظيم کنيد که اين يکي از مهمترين عوامل تنظيم است . آنگاه با توجه به شاخص قبله وقتي پشت ديش هستيد تقريبا ۲۰ درجه به سمت راست بچرخوانيد و سعي کنيد روي يک کانال قوي مثل vox باشد با فرکانس ۱۱۰۵۴ سيمبل ۲۷۵۰۰ و پولاريزاسيون افقي ۱۸ ولت .
ما بايد در ۲ جهت ديش را حرکت دهيم اول افقي يا همان چپ و راست و دوم عمودي يا بالا پايين که با حرکت ميله عمودي زير ديش ميسر است .

پس با حرکت ميليمتري ديش را کمي به سمت راست يا چپ مي دهيم و در همان حال در حالت عمودي نيز ديش را حرکت مي دهيم البته اينکار احتياج به صبر و ريزه کاري دارد و آنقدر ديش را حرکت مي دهيم تا ابتدا سطح يا level بالا برود و سپس شاخص قدرت سيگنال که اگر حتي ۲۰٪ هم گرفت مشخصه اين است که اندکي سيگنال دريافت کرده ايم و به حرکات ريز افقي عمودي ديش آنقدر ادامه مي دهيم که رنج قدرت بالاي ۸۰٪ بگيرد و آنوقت ديش را در جاي خود محکم مي کنيم و بقيه کانالها را سرچ ميکنيم البته بعضي از کانالها کلا ضعيف هستند و شايد بالاي ۴۰٪ نگيرند پس روي اين کانالها زياد وقت نگذاريد .

۲ نظر: